Logga in

Till toppen av sidan

Ekonomiadministratör

2019-02-26 | Stockholm | Medarbetare | Stab

Platser: 1


Ekonomi/kundadministratör till Frösunda Omsorgs huvudkontor i Solna

Frösundas kundadministration kommer att bestå av 8 personer.  Teamet är tillgängliga för verksamheterna vardagar mellan kl. 08.00-17.00. Vi har flextid med rullande schema fram till kl.17.00. Arbetsuppgifterna innefattar fakturering till Försäkringskassa, kommuner och Landsting med där tillhörande arbetsuppgifter samt rapportera kassaflöde till regionchefer. Vidare arbetar du som kundadministratör med registrering och utbetalningar av omkostnader till våra kunder, sammanställning av rapporter och administration i våra system etc. Det är en mångfacetterad roll där du kommer vara vår spindel i nätet och länk till verksamheten.

Som ekonomi/kundadministratör arbetar du oftast med flera ärenden samtidigt. Det ställer krav på att du både är flexibel och noggrann i ditt arbetssätt och har en förmåga att prioritera när arbetsbelastningen är hög. För att trivas i rollen är det bra om du är en van datoranvändare med god systemvana. Då tjänsten innebär kontakt med flertalet intressenter både internt och externt är det viktigt att du är servicminded.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Registrera kundfakturor
  • Kostnadsredovisningar till Försäkringskassa och kommuner
  • Avstämningar med verksamhetschefer löpande
  • Rapportering av betalningar till regionchef
  • Stora kontakt ytor med myndigheter
  • Administration i våra olika system
  • Påminnelsehantering
  • Utredningar med myndigheter
  • Avlasta våra BC (Buisness Controllers) med mindre arbetsuppgifter så som månatliga reservationer och avstämningar och dylikt


Kvalifikationer:
  • Gymnasial ekonomiutbildning alternativt yrkeserfarenhet av att arbeta med siffror och ett bra siffersinne
  • Erfarenhet av fakturering/arbete med reskontra
  • Duktig på att kommunicera i svenska, både i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har fler årig erfarenhet av fakturering samt med att arbeta i affärssystemen IFS, Medvind och Ascendo. Därtill är det en fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans som t.ex. verksamhetschef eller liknande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning med start omgående. Vi tillämpar individuell lönesättning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner:

För frågor om tjänsten kontakta:
Matrischef, Annika Henningsson telefonnummer 010 130 39 13.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner:


Ansök direkt genom att fylla i nedanstående formulär: