Logga in

Till toppen av sidan

Ekonomiassistent, leverantörsreskontra

2018-10-11 | Stockholm | Medarbetare | Stab

Platser: 1

Ekonomiassistent till huvudkontoreti i Solna

Vår leverantörsreskontra består av 3 personer, som leds av en reskontrachef, där man jobbar tillsammans för att säkerställa att alla känner sig trygga i sina arbetsuppgifter för att kunna leverera en god kvalité/support till våra kunder. Vårt team gillar att jobba med människor och har ett driv av att förändra och få struktur i flöden och processer.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
  • säkerställa att inkommande fakturor granskas och konteras
  • skicka fakturor till verksamheterna för sakgranskning och attest
  • avstämningar av tillhörande balanskonton
  • betalning av leverantörsfakturor
  • utredningar
  • kontakt med verksamheter och leverantörer
  • påminnelser och inkasso
Kvalifikationer:

Vi söker en driven, förändringsbenägen och noggrann person som vill arbeta i ett härligt team och utvecklas i en spännande organisation som vill förändra, om inte världen, så åtminstone vår bransch. Det är en spännande resa som vi redan har påbörjat.
För att lyckas i denna roll har du:
  • gymnasial ekonomiutbildning
  • 3-4 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent/leverantörsreskontra
  • goda kunskaper i svenska och engelska
  • goda kunskaper i Officepaketet och i Excel
  • meriterande är om du har erfarenhet från affärssystemen Ascendo och IFS
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning med start omgående. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktpersoner

För frågor om tjänsten kontakta:
Reskontrachef, Gabriella Zappalá telefonnummer 010 130 39 12

För frågor om rekryteringsprocessen kontakta:
HR Specialist Tobias Knutsson, tel 010 - 130 30 44

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner:


Ansök direkt genom att fylla i nedanstående formulär: