Logga in

Till toppen av sidan

Din assistans - vårt ansvar

På Frösunda har vi frågat våra kunder vad de anser är viktigast gällande assistansen. Det är därför vi satsar hårt på bemanning, bemötande och tillgänglighet.

Bemanning

Bild på fyra assistenter

Kompetensen hos våra medarbetare är en viktig faktor och vi ser därför till att alla som arbetar för dig har rätt kunskap. Det krävs också att rätt assistent kommer till dig vid rätt tillfälle och gör det du vill, på det sätt du önskar. Detta tryggar vi genom schemaläggning, kompetensutveckling, genomförandeplan, social dokumentation samt kontinuerlig kontakt.

Din verksamhetschef och rekryteringsspecialist samarbetar för att hitta rätt assistenter till dig. Om dina assistenter behöver vara lediga eller blir sjuka, löser vi vakansen enligt dina önskemål.

Under kontorstid ansvarar din verksamhetschef för bemanningen. Kvällar, helger samt nätter tar vår centrala bemanningsfunktion vid. Det betyder att det alltid finns någon som ansvarar för din assistans.

Bemötande

Bild på Amanda och assistens

Vårt beteende och bemötande är avgörande för att du ska trivas med oss och känna dig trygg. Re­spekt, engagemang och nyfikenhet utgör grunden för hur vi alltid ska bemöta dig.

För att uppfylla vårt kundlöfte om att ”här be­ stämmer kunden” har vi inrättat vår egen webb­ utbildning, Frösundaakademin. Här får alla våra medarbetare lära sig att arbeta med bemötande utifrån kundens fokus. De som genomgått alla stegen i utbildningen blir Frösundacertifierade.

Tillgänglighet

Bild på tommy och assistens

Du har alltid ett helt assistansteam omkring dig som du kan ta hjälp av. Förutom assistenterna och verksamhetschefen, har du bland annat en vice verksamhetschef, juridiskt sakkunnig, rekryte­ringsspecialist och gruppen på central bemanning.

Via ditt assistansteam finns det alltid någon att kontakta, 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året – allt för att du och dina assistenter ska känna er trygga.

 

Assistansteamet

 

Läs mer om:

Din genomförandeplan – vårt facit för att du ska få det som du vill.

Vi arbetar på dina villkor, och för att vi ska veta hur du vill ha det, tar vi tillsammans fram en genomförandeplan. I den kan man läsa sig till hur du vill ha din assistans och vilka behov du har. Vill du ändra något i din assistans, är det inga problem. Det är bara att kontakta din verksamhetschef. 

Vi erbjuder också
  • Lokal närvaro. Hitta ditt närmsta assistanskontor här.
  • Möjlighet att köpa fler assistanstimmar.
  • Regelbundna kundaktiviteter