Logga in

Till toppen av sidan

Rekryteringsspecialist inom personlig assistans sökes till Skellefteå

2018-05-31 | Västerbotten | Övriga tjänster | Personlig Assistans

Platser: 1


Många människor med personlig assistans upplever att andra försöker bestämma över deras vardag. Makten över det egna livet försvinner med funktionsnedsättningen och de upplever sig inte sedda för det de är. Frösunda tycker inte att det är okej. Därför jobbar vi efter en tydlig idé: Här bestämmer kunderna över sitt liv och sin vardag. Då säger de att de trivs bättre och upplever en högre kvalitet i sin vardag.

Vi har frågat våra kunder vad som är viktigast för dem. Svaret blev att det enskilt viktigaste för dem är bemanningen; att rätt personer är anställda som personliga assistenter och utför assistansen. För att bemanningen ska fungera behöver det föregås av ett kvalitativt rekryteringsarbete. Det är rekryteringsspecialistens uppdrag. 
  
Som rekryteringsspecialist arbetar du med att lösa rekryteringsuppdrag utifrån våra kunders behov av personliga assistenter. Du säkerställer att verksamhetscheferna får möjlighet att anställa rätt medarbetare till rätt kund. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen som innebär kravmöte hos kund, annonsering, arbete med selektering, intervjuer, presentation av kandidater för kund, referenstagning samt arbeta i olika rekryteringsprojekt. I din roll kommer du också att delta på mässor och aktivt marknadsföra Frösunda som en attraktiv arbetsgivare. Som rekryteringsspecialist hos Frösunda Omsorg kommer du få ett varierande och stimulerande arbete med mycket eget ansvar.

Du kommer arbeta i det regionala teamet som består av verksamhetschefer, kundstödjare, kundinformatörer och regionschef som tillsammans arbetar för våra kunders och verksamhetens bästa. Du har ett nära samarbete med din matrischef och rekryteringsspecialistkollegor i landet. Som rekryteringsspecialist kommer du att ut gå från kontoret i Skellefteå och arbeta som en stödfunktion i region Norr.

För att trivas som rekryteringsspecialist bör du vara en driven person som aktivt och självständigt kan planera din arbetstid. Du bör vara en god organisatör och trivas i uppdrag som kräver att du kan hantera många uppgifter parallellt. Vi ser också att du är plikttrogen, har lätt för att ta in information och skapa goda relationer med alla sorters människor, personligheter och befattningar.


Vi söker dig som:
  • Har relevant högskoleutbildning och/eller utbildning inom rekrytering
  • Har erfarenhet av att jobba med rekrytering, gärna från bemanningsföretag och/eller inom Vård och Omsorg.
  • Du har goda kunskaper i Officepaketet och van att jobba i olika rekryteringssystem.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
  • B körkort är ett krav då resor inom tjänsten förekommer

Vi erbjuder:
  • Ett utmanande, roligt och stimulerande arbete.
  • Möjligheter till karriärutveckling inom Frösunda Omsorg AB
  • Friskvårdsbidrag
  • Kollektivavtal med individuell lönesättning. Deltid:75%. Provanställning 6 månader

Vi ser fram emot att få din ansökan senast den 14 juni 2018. Vi kommer dock att börja kalla till intervjuer fortlöpande, och tar därför gärna emot din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten kontakta Madeleine Jönsson på madeleine.jonsson@frosunda.se


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner:

Jenny Fahlgren , Rekryteringsspecialist
Telefon: 0101303332

Madeleine Jönsson , Rekryteringsspecialist
Telefon: 010-1303249


Ansök direkt genom att fylla i nedanstående formulär: