Logga in

Till toppen av sidan

Ekonomiassistent kund- och leverantörsreskontra

2017-11-10 | Stockholm | Medarbetare | Stab

Platser: 1


Frösunda startade år 1994 med en grundläggande idé: att personer med funktionsnedsättning ska kunna vara delaktiga i samhället och ha möjlighet att ta del av dess utbud av aktiviteter och upplevelser. Vi har sedan dess successivt utvecklat vår verksamhet och är idag cirka 7500 medarbetare inom våra fyra affärsområden Funktionsnedsättning, Personlig Assistans, Äldreomsorg och Individ & Familj. Det gör oss till en av de ledande aktörerna i Sverige.

Vår ide är något så självklart i så gott som alla andra branscher, men som av någon anledning är kontroversiell i vår: Att kunden får bestämma. Över sin vardag. Över sitt boende. Över sin omsorg.  Vi mäter allt vi gör och har sett att en möjlighet för kunden att bestämma över sin vardag leder till en högre kundnöjdhet, som i sin tur leder till stolta och motiverade medarbetare. 

Vi på Frösunda vill förändra, om inte världen, så åtminstone vår bransch. Det är en spännande resa som vi redan påbörjat, men utan dig tror vi inte att vi kan slutföra den. Vill du vara med?
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter

Är du en driven, förändringsbenägen och noggrann person som vill arbeta i team och utvecklas i en spännande organisation? Då är detta rätt tjänst för dig. Frösunda Omsorg söker nu en junior ekonomiassistent till sina trevliga team inom reskontran bestående av åtta medarbetare vilka leds av en Teamledare.
 
Våra reskontror består av fyra personer i vardera team där man jobbar tillsammans för att säkerställa att alla känner sig trygga i sina arbetsuppgifter och för att kunna leverera en god kvalité/support till våra kunder. Våra team gillar att jobba med människor och har ett driv av att förändra och få struktur i flöden och processer.

I ditt uppdrag ingår bland annat: 

  • löpande fakturering enligt fakturaunderlag
  • bokföra inkommande betalningar till banken
  • avstämningar
  • handkasseredovisning
  • påminnelsehantering
  • kontakt med kunder och verksamheter
  • säkerställa att inkommande fakturor granskas och konteras
  • skicka fakturor till verksamheterna för sakgranskning och test
  • bokslutsarbete
  • betalningar och betalningsfiler
  • utredningar
  • kontakt med verksamheter och leverantörer

Formella kvalifikationer

  • gymnasial ekonomiutbildning
  • goda kunskaper i svenska och engelska
  • tidigare erfarenhet av motsvarande tjänst är meriterande

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktperson


Joakim Lindfors, HR-specialist
Telefon: 010-130 35 54  
E-post: joakim.lindfors@frosunda.se

Kontaktpersoner:


Ansök direkt genom att fylla i nedanstående formulär: