Logga in

Till toppen av sidan

Det gäller att ha ett enormt engagemang

Verksamhetschef Åsa H Caesar brinner för sin målgrupp: vuxna med förvärvad hjärnskada. Att ständigt kommunicera väl med och se till att verksamheterna, AL-gruppen och Dalagatan, är anpassade för alla individers unika behov och förutsättningar är centralt i hennes uppdrag.

åsa h caesar– Att få vara en del av kundernas liv och att hjälpa dem att få en bättre livskvalitet känns oerhört positivt för mig. Det är roligt att gå till jobbet. Något jag verkligen vill trycka på är också mina professionella medarbetare som är navet i arbetet med kund. Hade jag inte haft dem så hade vi inte kunnat bedriva en så bra verksamhet som vi gör, säger Åsa H Caesar och berättar vidare:

– Mina kunder är olika och har därför olika behov och mål. Vissa har en mindre skada och andra så pass stora skador att deras hjälpbehov är mycket omfattande. Här måste man ha ett enormt engagemang för att förstå om den här kunden verkligen har uppfattat vad man menar och att man som medarbetare tolkar rätt. Eftersom vissa kunder har svårt att uttrycka sig så innebär det att vi måste ta oss en viss tolkningsfrihet och i det måste man vara oerhört respektfull och ödmjuk.