Logga in

Till toppen av sidan

Man lär sig mycket om man är nyfiken på kunden

Att finnas där för kunden i alla lägen är viktigt för Linda Johansson som jobbar natt på ett vård- och omsorgsboende i Lomma. Hon upplever att Frösunda har satt ord på hennes egna värderingar och att konceptet passar hennes sätt att jobba.

linda johansson– Det är värderingarna och konceptet som Frösunda har som gör att jag trivs. Jag har alltid jobbat så men nu finns det ord på det. Kunderna ska känna att de bestämmer och att det blir som de vill ha det. Det är ett självklart för mig men många tänker inte så. Vi är där för kunden, säger Linda Johansson och berättar exempel på hur värderingarna är med i det dagliga arbetet:

– När vi har kvällsfika brukar en dam hjälpa till. Hon har tidigare varit hemmafru och fixat och donat till sin man. Hon vill vara delaktig i sitt liv och känna att hon gör något. Tidigare har det varit förbjudet för kunderna att gå in i köket, men inte nu längre. En annan kund lärde mig att göra omelett så nu är de runda och fina. Man lär sig så mycket under stunderna tillsammans, om man frågar och är nyfiken!

Hjälp oss göra webbplatsen bättre

Lämna synpunkter här

Vår webbplats är till för dig

Är det något du skulle vilja ha annorlunda?

Lämna dina synpunkter i formuläret.