Logga in

Till toppen av sidan

Jag drivs av att jobba med kundens fokus

Kundens fokus betyder allt för Liza Persson som beskriver Frösunda som en arbetsplats där medarbetare får utvecklas och ta steg framåt. År 2013 började Liza sin anställning som personlig assistent på Frösunda. I dag arbetar hon i mobila teamet som verksamhetschef, dessutom håller hon i introduktioner för nya chefer och medarbetare i Frösundas affärssystem.

liza persson– Jag drivs av att jobba med kundens fokus. Det är fantastiskt vilken skillnad det gör. Här om dagen var jag på en av våra nya enheter och halv sex på kvällen fick jag ett larm. Det var en närstående som undrade varför vi inte hade lagt hans mamma. Han sa att hon alltid brukar bli lagd vid den tiden eftersom medarbetarna har så mycket att göra senare på kvällen, säger Liza Persson och poängterar:

– På Frösunda jobbar vi inte så. Vi anpassar inte kundernas vanor till vårt schema, de får lägga sig när de själva vill. Både kunden och hennes närstående blev så glada när jag sa det.

”Jag känner mig alltid stolt"

Att arbeta på Frösunda har för Liza varit en utvecklande resa.

– Jag känner mig alltid stolt över det jag gör på jobbet. Frösunda ser också när medarbetare är drivna och vill utvecklas så det finns bra möjligheter till det också. Jag har verkligen vuxit i min yrkesroll och tagit flera steg framåt här på Frösunda.