Logga in

Till toppen av sidan

En kund skrattade så mycket så han grät

Veronica Larzon är nytillträdd verksamhetschef inom Personlig Assistans i Skellefteå. När kunder, anhöriga och medarbetare visar att de har förtroende för henne och lyfter både det som gått bra och det som behöver åtgärdas trivs hon som bäst på jobbet.

veronica larzon

– Jag gillar vad Frösunda står för – konceptet med kundens fokus. Kunderna bestämmer i sin vardag, och det är så det ska vara. De vet bäst. Det är kontakten med kunderna som gör att jag trivs på jobbet.

– Ibland måste jag vara detektiv för de är inte alla kunder som enkelt kan säga hur de vill ha det. Då måste vi engagera oss i kunden och vara nyfikna för att förstå. Annars funkar det inte för kunden.

– Jag känner mig stolt över det jag gör på jobbet när kunder, deras närstående och assistenterna visar att de har förtroende för mig; när de kan anförtro sig åt mig och dryfta både det som är bra och det som är dåligt – även om det är privat. Det är inget jag tar lätt på, det är stort för mig – att de törs ta upp sådant med mig. Där har jag säkert en fördel i och med att jag själv har varit assistent.

– Det finns så många ögonblick med kunder och kollegor som gör att det är riktigt kul på jobbet. Här om dagen föreslog jag att vi skulle roa kunderna. Jag sa att vi skulle skicka ut en inbjudan till våra kunder att träffa verksamhetscheferna och sen skulle de få kasta ballong på oss. Det var en kund som skrattade så mycket att han grät.