Logga in

Till toppen av sidan

Frösundas rekryteringskampanj nominerad till Columbi Ägg

Av 109 kampanjer har Frösundas rekryteringskampanj ”Här bestämmer kunden” utsetts som en av de 13 bästa i reklamtävlingen Columbi Ägg. Den 17 mars koras vinnaren på Operaterrassen i Stockholm.

Frösundas idé är något som är självklart i så gott som alla andra branscher, men som av någon anledning är kontroversiellt i vår: Att kunden ska få bestämma. Över sin vardag. Över sitt boende. Över sin omsorg.

Under år 2016 började vi kommunicera vårt kundlöfte högt och tydligt: Här bestämmer kunden. Genom annonser var ambitionen att göra det extra tydligt för våra kunder och deras närstående, medarbetare samt beställare, vad vi lovar. Att hos Frösunda, där är det kunden som bestämmer.

Rekryteringskampanjen har nu blivit nominerad i reklamtävlingen Columbi Ägg som sedan 20 år tillbaka har arrangerats av Dagens Samhälle. Tävlingen belönar effektiv reklam riktad till beslutsfattare inom den offentliga marknaden. De som blivit nominerade har enligt juryn hittat effektiva lösningar för att nå beslutsfattare och har på ett imponerande sätt förvandlat den kommunikativa utmaningen till en kreativ möjlighet.

Rekryteringskampanjen ”Här bestämmer kunden” har tagits fram i samarbete med reklambyrån Falck. Årets vinnare utses den 17 mars på Operaterrassen i Stockholm.


Text: Hanna Larsson