Logga in

Till toppen av sidan

Här bestämmer kunden!

På Frösunda Omsorg har vi en tydlig idé. Hos oss är det kunderna som ska bestämma över sina liv och sin vardag. Det har visat sig att vårt sätt att arbeta leder till nöjdare kunder och på så sätt även en högre kvalitet i omsorgen.

Alla, oavsett ålder, fysisk kapacitet eller psykiskt tillstånd, ska ha rätten till ett bra liv. Människor som på egen hand har svårt att klara vardagen och därmed har svårt att leva så som de önskar, i specifika situationer, under hela dagar eller dygnet runt, ska vi stå bakom och bredvid. Vi ska ge människor makten över sitt eget liv, oavsett hur det ser ut. Det är en regel, utan undantag. Av detta skäl söker vi också alltid personal som vill göra skillnad och jobba för kunderna. Alltså vara med och utveckla och förändra branschens traditionella sätt att se på omsorg. 

Hos oss är det kunden som är chef.

Vi väntar inte på morgondagen, på bättre tider, på nya beslut eller på framtiden. Vi arbetar för människor här och nu. Även om vi i allra högsta grad påverkas av vad som beslutas i de politiska rummen, så släpper vi aldrig taget om vårt löfte - att det är kunden som bestämmer. På Frösunda Omsorg har vi en arbetsuppgift som väger tyngre än alla andra, och det är att förhöja livskvaliteten för våra kunder. Vi ska finnas där på det sätt som kunden önskar. Kunden bestämmer. Kunden är chef.


Vårt sätt att jobba gör oss populära.

Vårt arbetssätt sammanfattas i ett tydligt löfte till våra kunder: Här bestämmer du! Detta genom att i alla situationer se och agera utifrån kundens perspektiv. Att ha kundens fokus ansågs ovant av många i vår konventionella bransch, men för oss kändes det självklart. Att vi tänker rätt och är på rätt väg berättar följande resultat. Idag är vi en av de största privata aktörerna i Sverige med ca 3 200 kunder och över 9 000 medarbetare som ger omsorg, vård, stöd och service inom personlig assistans, funktionsnedsättning, äldreomsorg samt individ och familj. Och i våra förtroenderedovisningar, får vi mycket goda omdömen från våra kunder jämfört med konkurrenterna.

 

Ett professionellt bemötande kostar inget extra.

Ett lyhört kundbemötande, omtanke, värme, förståelse och respekt kostar inget extra. Och det är också det som våra kunder värdesätter mest av allt. Våra medarbetare är noggrant rekryterade och förutom deras höga kompetens inom sitt yrkesområde, har de blivit utvalda för deras personlighet och för deras genuina medmänsklighet. 

Inga fikarum för personalen och en mobilfri arbetsplats.

Vi försökergöra så mycket som möjligt tillsammans, från att fika till att fixa i trädgården. Anledningen är enkel, vi vill skapa en så varm och hemlik miljö som möjligt. Vårt sätt att skapa gemenskap bygger starkare relationer och vi får förtroende för varandra. Vi får chans att verkligen lära känna varandra och det i sin tur leder till trygghet och trivsel. Vi har heller aldrig med oss våra privata mobiler till jobbet. Anledningen till det är lika enkel den. Vår fokus ska vara på dig och inget annat. 

Vi är transparenta och granskar oss själva för att ständigt bli bättre.

Ibland händer det som inte får hända. Det som vi jobbar så hårt för att det inte ska hända. Det finns aldrig en tillräckligt bra förklaring. Händer det, så har vi gjort fel. Utan bortförklaringar. Vi bär ansvaret och det är vår skyldighet att se till att det inte händer igen. Vi genomför alltid direkta åtgärder vid brister, granskar oss själva, våra medarbetare och våra verksamheter.

 

Kundombudsmannen för din talan.

Kundombudsmannen lyssnar och ser till att du får en så objektiv och effektiv hjälp som möjligt. Om du som kund eller anhörig har synpunkter, ska du i första hand vända dig till din verksamhetschef. Skulle du ändå uppleva att dina synpunkter inte når fram, ska du vända dig till Frösundas kundombudsman, som i sin tur är oberoende och rapporterar direkt till Frösundas VD.

”Jag ser det som ett hedersuppdrag att föra våra kunders talan och ser med glädje och stort allvar på uppdraget som kundombudsman.”

Kicki Johansson, kundombudsman

Tel: 010-130 34 30 (kl. 9-17)

kundombudsmannen@frosunda.se

Läs mer om kundombudsmannen »

Hjälp oss göra webbplatsen bättre

Lämna synpunkter här

Vår webbplats är till för dig

Är det något du skulle vilja ha annorlunda?

Lämna dina synpunkter i formuläret.