Logga in

Till toppen av sidan

Vi tar ansvar hela vägen

På Frösunda tar vi ett helhetsansvar för kundens assistans. Vi vill att våra kunder och närstående ska kunna fokusera på sig och sitt liv, så tar vi hand om assistansen dygnet runt.

Att ha sin assistans hos Frösunda innebär att ha en trygg och seriös anordnare som säkerställer assistansen hela vägen. Det innebär att vi rekryterar rätt assistenter för varje kund, sköter kontakten med sjukvård och myndigheter, säkerställer bemanningen, ansvarar för schemaläggning och följer upp kundens assistans för att se om det är något vi bör förändra.

Hos oss får våra kunder

  •  En närvarande och lokal verksamhetschef som är ansvarig för sin assistans.
  •  En trygg assistans som säkerställs genom bland annat genomförandeplan, social dokumentation, avvikelserapportering och checklistor.
  •  Hjälp med rekryteringsprocessen. Vi anställer assistenter utifrån kundens behov och önskemål.
  •  Ett tryggt schema där vi säkerställer kundens bemanning varje dag, dygnet runt, året om.
  •  Ett regionalt juridiskt ombud som hjälper kunden kostnadsfritt när han eller hon behöver juridisk hjälp.
  •  Svar, stöd och hjälp - dygnet runt.
  •  Löpande uppföljningar så att assistansen hela tiden anpassas utifrån kundens behov och önskemål som kan förändras med tiden.
  •  En enklare vardag där vi sköter administrativa uppgifter och har kontakt med myndigheter och sjukvård.
  •  Assistenter som arbetsleds och kompetensutvecklas.
  •  Inbjudningar till aktiviter. Tillsammans med andra som har assistans hos oss.

Vårt mål: 100% nöjda kunder

Det finns över 900 assistansanordnare i Sverige. Frösunda är beviljad tillstånd av IVO och är godkänd utförare inom personlig assistans. Det som skiljer oss på Frösunda från majoriteten av alla andra anordnare, är främst vår långa erfarenhet. I över 25 år har vi erbjudit våra tjänster inom omsorg och vår långa erfarenhet upplever många av våra kunder som en trygghet. Och de har rätt, genom åren har vi samlat på oss ovärderlig kunskap och lärt oss enormt mycket. Vissa gånger den hårda vägen. För vi har också underpresterat och tänkt fel ibland. Men vi har rättat till våra misstag och sett till att bli ännu bättre. Tillsammans med kunden och utifrån kundens önskemål och behov arbetar vi för att varje kund ska få den trygga och personliga assistans som han eller hon vill ha och har rätt till. Kraven på oss själva är så höga de kan bli – vi ska ha 100% nöjda kunder. 

Läs mer om vad våra kunder tycker

Vad vi säger om oss själva, spelar kanske mindre roll. Det viktiga är vad våra kunder tycker och tänker.

Läs om vad våra kunder säger här »